“Žíznim” (Jn 19, 26) Piate slovo, ktoré Ježiš vyslovil na kríži, bolo povedané na zadosťučinenie za nezriadené pôžitkárstvo v jedle a pití. Nezriadenosť sa prejavuje buď pri spotrebe prehnaného množstva, nad nevyhnutnú mieru alebo ide o potrpenie si na prílišný luxus. K hriechu obžerstva nám Boh v evanjeliu podľa svätého apoštola Lukáša predkladá príbeh o boháčovi, ktorý sa prejedal, k...
Pomer katolíkov v spoločnosti je v každej krajine niekoľkonásobne vyšší, ako je participácia katolíkov na slávenie svätej omše v nedeľu a v prikázaný sviatok. Veľa veriacich si začala myslieť, že ak máte pocit, že ste dobrým človekom, tak nemusíte si voči Bohu plniť povinnosti, ktoré od začiatku cesty spásy človekovi dal na srdce. Už Ábel a Kain na začiatku knihy Genesis vedeli, že Bohu mali priná...
Človek je Božím stvorením. Boh stvoril človeka a nie človek Boha. Projekt spásy je človeku ponúknutý Bohom a nie človek ho nadiktoval Bohu. Tento rozdiel medzi tým, kto je spasiteľ a tým, kto má byť spasený je veľmi dôležitý moment poznania u každého jednotlivého človeka. Boh a človek, nie sú si rovnocenné bytosti. Napriek tomu si môže človek myslieť opak a na základe slobodnej vôle podľa toho aj ...
Evanjelium podľa Lukáša nám v 15 kapitole predkladá tri podobenstvá. Jedno podobenstvo je o pastierovi, ktorý mal sto oviec. Druhé je o žene, ktorá mala desať drachiem a tretie je o otcovi, ktorý mal dvoch synov. Všetky tri podobenstvá majú jednu spoločnú vec. Hovoria o strate jedného z celku. Pastierovi sa stratila jedna ovca, žena stratila jednú drachmu a otcovi sa jeden syn stal hypisákom. Na t...
« Otče do Tvojich rúk porúčam svojho ducha » (LK 23,46) Siedme slovo vyslovené Kristom na kríži bolo povedané na odčinenie hriechu lakomstva. Latinské slovo avaritia sa dá preložiť aj ako chamtivosť. Pod tento hriech spadá nezriadená láska k veciam tohto sveta. Zahŕňa jednak úmysel, ktorý máme pri nadobúdaní vecí a jednak spôsob akým ho nadobúdame. Akákoľvek nezriadená láska k akejkoľvek sume peňa...