Vysielacie internetové televízie, ktoré ponúkajú pre predplatiteľov databanku seriálov a filmov získavajú čoraz väčší trhový podiel. Najznámejšou spoločnosťou sa stal Netflix, Apple TV a Amazon Prime.
Posledné roky vidieť aj tendenciu produkovať vlastné televízne formáty, ktoré sú vo výlučnom vlastníctve týchto poskytovateľov a ktoré neraz útočia na kresťanského diváka prezentovaním kresťanskej tradície v škandalóznom duchu. Filmy, v ktorých Kristus vystupuje ako homosexuál alebo ako žena sa stali medzičasom v základnej ponuke.
Dve talianske spoločnosti sa rozhodli založiť kresťanskú vysielaciu spoločnosť na štýl Netflixu a bude pôsobiť pod označením VatiVision. Hovorca Vatikánu uviedol, že VatiVision nie je médiom, ktoré by patrilo pod Vatikán alebo akúkoľvek jeho mediálnu spoločnosť. Na druhej strane Pablo Ruffini uviedol, že za projektom stoja „podnikatelia, ktorí si uvedomujú, aký je veľký dopyt po službe tohto druhu.“ Hovorca uviedol, že predpokladá, že cez vysielaciu platformu sa sprístupní obsah, ktorý bude kvalitný a dnes je ťažko dosiahnuteľný, prípadne sa stratil alebo sa na neho zabudlo.
VatiVision najskôr začne vysielať v Taliansku, ale postupne sa chce rozšíriť do popredných katolíckych denominácií v Spojených štátoch amerických, Mexiku, Argentíne, Brazílii, Kolumbie a na Filipínach.
75% vlastníkom spoločnosti je VatiVision je Broadband TV News, ktorá dlhé roky spolupracovala s Vatikánskou televíziou CTV, ktorú založil Ján Pavo II. V roku 1983. Cieľom VatiVision bude prinášať dokumentárne filmy, seriály a to aj v spolupráci s televíziami RAI, Discovery a TV2000.