Firma Mattel, ktorá už 74 rokov poskytuje na trhu detské hračky a je výrobcom bábiky Barbie, rozhodla, že začne s jej výrobou aj v bezpohlavnej podobe.
Bábika sa bude od jej pôvodnej ženskej verzie líšiť v prevedení. Jej telo bude mať užšie plecia a boky tak, aby sa s ňou mohli hrať aj deti, ktoré nevedia identifikovať svoje pohlavie.
“Hračky vždy odrážajú kultúru svojej doby. Tak ako sa svet obracia cez inklúziu od dvoch pohlaví, myslíme si, že prišiel čas, aby sme v tomto smere prišli s novou bábikou,” uviedla v stanovisku firma Mattel. Spoločnosť zároveň uviedla, že si myslí, že deti nechcú vedieť, akého pohlavia ich bábika je a že sa chcú oni slobodne rozhodnúť, aké pohlavie bábike pripíšu.
Výrobcovia hračiek sa snažia uvádzať hry s genderistickým konceptom v čoraz väčšom rozsahu. Podľa prieskumu Wiliams Institute až 27% dorastencov v Kalifornii nemá jasnú sexuálnu orientáciu. Druhý najväčší výrobca hračiek na svete firma Hasbro rozhodla o uvedení na trh verziu svetoznámej hry Monopoly, v ktorej ženy budú zarábať viac ako muži.
Kritici tohto prístupu hovoria, že giganti na výrobu hračiek sa rozhodli zapojiť do kultúrnej vojny a profitovať z nej peniaze.
Prezident spoločnosti Mattel pre Time Magazine uviedol, že rodičia robia vlastné rozhodnutia vo vzťahu k deťom a výrobca hračiek má za úlohu tejto predstavivosti vytvoriť priestor.