Popri ovplyvňovaní americkej politiky a vzdelávacieho systému sa najnovšie najväčší potratový gigant v USA a na svete Planned Parenthood priznal k ovplyvňovaniu verejnej mienky v otázke antikoncepcie a potratov cez podporu kinematografie. Planned Parenthood uviedol, že od roku 2014 takto ovplyvnil viac ako 150 filmov.
Túto informáciu v pondelok priniesol Washington Post. Podľa Caren Spruchovej, ktorá má v Planned Parenthood na starosti vzťahy s umeleckou obcou, je snahou prezentovať antikoncepciu a otázku potratov v súlade s konceptom Planned Parenthood.
Potratový gigant sa od roku 1989 zameral predovšetkým na mladých Američanov. Práve pri tejto skupine je podľa Spruchovej dôležité, aby predstavili potratový priemysel v želanej podobe a aby sa “nešírili dezinformácie.” Podľa Spruchovej všetci hovorili o Hollywoode, že je liberálny a preto v roku 1989 si uvedomila, že tento potratový gigant nevyužíva Hollywood pre šírenie ich konceptu pohľadu na antikoncepciu a potraty. Zo súčasných známych seriálov priznala, že ovplyvňujú komediálny film GLOW a seriály Jane the Virgin, Grandma a Little Woods, ktoré distribuuje spoločnosť Netflix. V roku 2014 podľa Spurch sa spoločnosti podarilo cez úspešný filmový projekt Obvious child predstaviť potraty ako príležitostnú záležitosť, ktorá nespôsobuje žiadne problémy u toho, kto ju podstúpi.
Podľa Washington Post seriál Will & Grace prispel k akceptovaniu homosexuality a týmto spôsobom sa môže snažiť Planned Parenthood logicky pretlačiť akceptáciu potratov v čase, kedy väčšina Američanov prvýkrát v dejinách je proti ich vykonávaniu.
Lila Rose z prolife hnutia uviedla, že ide o klasický prístup ako v minulosti svet poznal v prípade tabakového priemyslu, ktorý cez filmy pretláčal fajčenie ako módnu, príjemnú a bezproblémovú záležitosť. “Predovšetkým mladí ľudia, ktorí v živote ešte toho veľa nezažili môžu takýmto príbehom uveriť. Najmä mladí sú vystavení takto tomu, aby uverili, že potrat je normálny, bezbolestný, že nemá následky.”